חמלה בממלכה

בכל הקשור בפיתוח מיזמים חברתיים מניבים אין ספק שבריטניה מובילה. הנה שלוש דוגמאות מבריטניה כיצד תרומה חברתית יכולה לשמש כיתרון עסקי.

“צ’יינג’פְּליז” ((Change Please הוא מפעל לקפה ורשת של חנויות וניידות קפה. זוהי גם תכנית המכשירה חסרי בית מרודים בבריטניה להיות באריסטים (מומחים לקפה) ותומכת בהם בדיור, משכורות ושרותי רווחה נפשית. שתיית קפה בבריטניה (“אומת התה”) הופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולארית ו”צ’יינג’פְליז” מנצלת עובדה זו לטובת תרומתה החברתית. הסלוגן של “ציינג’פְּליז” הוא: “קפה טוב באמת, הוא לא רק טעם טוב – אלא גם מעשה טוב”. מטרת המפעל להפוך את התופעה המחפירה של חסרי בית ברחובות ופאתי הערים בבריטניה לנחלת העבר. מאז 2010, הכפילה החברה את היקף פעילותה בבריטניה וכיום יצאו ממעגל המצוקה מעל 4,000 חסרי בית שמצאו קורת גג ומשמעות חדשה לחייהם. בכך משלבת החברה שני צרכים חברתיים המשתלבים למרקם אחד – עזרה לחסרי בית ואספקת כוח אדם לתחום המתפתח בבריטניה של צריכת קפה.

“ספיישלאָפ” Specialapp)) היא חברה לפיתוח אפליקציות ייעודיות לילדים ליקויי למידה ותקשורת מסוגים שונים: ליקויי שמיעה או ראייה, ילדים על הספקטרום האוטיסטי, או לוקים בתסמונת דאון ואף שיתוק מוחין. החברה הוקמה בבריטניה בשנת 2011 על ידי הורים לילדים אלו שחשו שהיישומים הקיימים לא נתנו מענה לצרכים החינוכיים המסויימים של ילדם. מאז הקמתה, צברה “ספיישלאָפ” ניסיון רב בתחום החינוך המיוחד ואופני המחשוב והעיצוב לצורך כך. פיתוח היישומים מתבצע בשיתוף פעולה הדוק עם ההורים ועם אנשי מקצוע בתחום החינוך והבריאות. הייחוד של יישומי “ספיישלאָפ” הוא האפשרות להתאים את היישומים באופן שיתנו מענה אישי על פי ליקויי הלמידה של הילד הספציפי. יישומי החברה זכו להמלצות אינספור של הורים, מורים ומטפלים פסיכולוגיים-חינוכיים. הם זמינים בשפות רבות, משווקים ביותר מ -100 מדינות ומשנים את חייהם של עשרות אלפי ילדים ברחבי העולם.

“בֶּלוּ” ((BELU היא חברה עסקית-חברתית המספקת מערכות סינון מים לבתי מלון, מסעדות ועסקים שונים בבריטניה.מרווחיה היא מפרישה נתח עיקרי לצורך טיהור מים במקומות שונים בעולם בהם קיימת מצוקת מים ובעיות היגיינה במי השתייה. אספקת מים מטוהרים לאזורי מצוקה במדינות מתפתחות רבות, לא רק משפרת את איכות ובריאות חיי התושבים, אלא גם מצילת חיים. בנוסף לאספקת מערכות הסינון, החברה גם משווקת מגוון מוצרים בענף המים כמו בקבוקי מים ספורטיביים למילוי חוזר ומים מינרליים. ב”בֶּלוּ” מאמינים שעסק יכול להפיק תועלות נוספות חוץ מכסף אך מדגישים שהם לא מפעל צדקה! כל הכנסותיהם מגיעות נטו מהפעילות המסחרית שלהם, הסלוגן שלהם: “מים עם אתיקה”. בשנת 2017 השיגה החברה רווח נקי של 800,000 ליש”ט שהושקע רובו ביוזמה החברתית שלה. משנת 2011 ועד היום היא השקיעה כבר שלוש מיליון ליש”ט בפרוייקט. כתוצאה מכך השתנו חייהם של 200,000 בני אדם שזכו לאספקה של מים מטוהרים שלא היו מונגשים להם קודם לכן.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on print

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *